Spill3/digitalisering - Mimirkoden er klar som PC-spill!
Nå er Mimirkoden endelig testbar! Ja, mye mer enn testbart, sier jeg. Thomas, Anders J, Hans Emil, Tormod og Bo har gjort en utrolig bra jobb med å digitalisere brettspillet ‘Jakten på Mimirkoden’ som ble spilt på FunkSoftmøtet i april. Det er fantastisk å se hva de har fått til på denne korte tiden, med begrensede ressurser. Spillet er lagd med GoDot, noe ingen av dem hadde brukt før. De har brukt Asana som prosjektstyringsverkøy og GitHub til versjonshåndtering.
Prosjekteier Anders Pettersen sier at gjengen har prestert mer enn forventet. Sjefen sjøl, Hans (daglig leder av FunkWeb), ble dyktig imponert over både prosessen og resultatet.
Hva tenker jeg? Jeg er ikke så opptatt av spillet, men prosessen. Jeg har sett engasjementet lyse ut av øynene, og digger når jeg hører samtaler som …kanskje vi kan gjøre sånn…. eller hva tenker du om å gjøre det sånn?… Samarbeid trumfer alt! spør du meg.
Vil du se hva de har fått til? Se her https://github.com/FunkWeb/
Hvilke rammer var gitt fra prosjekteier og prosjektleder:
- spillet skulle være på norsk
- bruke Asana
- rapportere hver torsdag på FunkSoftmøtet
- MVP klart til 15. juni.
Ingeborg, prosjektleder